Patientstøtte

– Støtte til patienter på Køge Sygehus

Røde Kors Køge har etableret en patientstøtteordning i samarbejde med Køge Sygehus. Ordningen startede den 1. juni 2007. Vi er på blandt andet på 4 ortopædkirurgiske afdelinger og 2 medicinske afdelinger.

Patientstøtteordningen er et gratis tilbud til patienter på sygehuset. Patientstøtterne er frivillige og yder en medmenneskelig, social og praktisk håndsrækning til sårbare og ensomme patienter i samarbejde med personalet. Det er et job, hvor man giver til mennesker i en sårbar situation i forbindelse med et ophold på sygehuset. Det kan være højtlæsning, kortspil, en kort gåtur m.m.

Vi imødekommer patienters og pårørendes behov for personligt nærvær, og bringer nyt udefra til de, der savner et socialt netværk og måske kontakt til familie. Som patientstøtte kan du gøre opholdet lidt mere indholdsrigt .

Som frivillig patientstøtte skal du regne med at bruge omkring 2 – 4 timer om ugen, og der er brug for:

• Dit overskud
  • Dit sociale engagement
  • Din medmenneskelighed

Vil du være med til at gøre en forskel for patienter? Så kontakt aktivitetsleder Else Mondahl på mobil 22 29 26 12 eller mail elsemond@hotmail.com eller Merete Frederiksen på mobil 22 81 53 40 eller mail memovi12@hotmail.com.