Nørklere

– Gør en forskel gennem hyggeligt samvær

Har du lyst til at strikke og sy, men har du ikke længere nogen, der vil aftage dine håndarbejder, så kan du blive nørkler og strikke/sy for Røde Kors. På den måde kan du være med til at gøre en forskel for små og lidt større børn i den tredje verden. Vi laver nørkletøj til børn op til 12 år, og vi laver alt fra huer, undertøj og sweatere til nederdele, kjoler, og meget mere. Håndarbejdet sendes blandt andet til modtagerlande som Hvidrusland, mens en del af det også sælges i vores butik i Ølby.

I hele landet er vi ca. 4.400 nørklere, der hvert år fremstiller ca. 35 tons nørkletøj. I Køge Afdelingen er vi cirka 45 nørklere fordelt på to hold. Det ene hold mødes om tirsdagen kl. 12-15 i Røde Kors butikken i Ølby, mens det andet hold mødes om onsdagen kl. 10-12.30 i Sognegården i Bjæverskov.

Alle er meget velkomne, og vi glæder os til at vise dig, hvad vi laver og håber, at du får lyst til at strikke eller sy til børn i de fattige lande ude i den store verden.

Hvis du har spørgsmål til vores aktivitet, kan du kontakte aktivitetsleder for Ølby Lise Stenkilde på mobil 40 32 82 94 eller mail stenkilde@hotmail.dk eller aktivitetsleder for Ejby/Bjæverskov Lise Jensen på mobil 26 90 41 52 eller mail lisekurtjensen@gmail.com