Følgeskab til Fællesskab

Følgeskab til fællesskab
     – Støtte til ældre, der oplever ensomhed
Vil du støtte ældre, der oplever ensomhed, med at komme mere ud til aktiviteter?  Så har vi brug for dig!
Vi har, i samarbejde med Køge Kommune, udviklet en ny aktivitet: Følgeskab til Fællesskab. Følgeskab til Fællesskab er for borgere, som har brug for støtte til at bryde isolationen og ensomheden og få hjælp til at tage det svære skridt over dørtærsklen og ud i mødet med andre . Og det er her, at du som ny mulig frivillig kommer ind i billedet og kan gøre en stor forskel for en ensom borger i Køge Kommune ❤️
Initiativet består i, at Køge Kommune laver et samarbejde med en borger, der gerne vil være en del af et fællesskab fx i en forening eller via initiativer på Boblberg.dk. Derefter kontakter vi dig som frivillig for at lave en mulig aftale om følgeskab til fælleskab med borgeren, hvilket vil sige, at du følges med borgeren til borgerens ønskede aktivitet ❤️ Der vil selvfølgelig være mundbind og håndsprit til både bruger og den frivillige. Som frivillig i Følgeskab til Fællesskab er opgaverne ad hoc, hvilket vil sige, at du som frivillig kun forpligter dig fra gang til gang.
Har du lyst til at høre mere? Så er du meget velkommen til at kontakte os på tlf. 40 42 15 41.