Skoletjenesten

Integration

Skoletjenesten

En af Røde Kors’ vigtigste opgaver er at udbrede kendskabet til Røde Kors’ arbejde og at sikre indsigt i andre menneskers levevilkår.

Opfordringen til større medmenneskelighed, respekt og tolerance er utrolig relevant.

Internationalt bidrager Røde Kors til nødhjælpsarbejdet ved katastrofer som dem i Syrien og Haiti og med udviklingsarbejde i den 3. verdens lande.

Herhjemme arbejder vi med integration, besøgstjenester, omsorg, genbrug og førstehjælp. Desuden beskæftiger vi os med at oplyse den danske befolkning om vores værdier og om tilstandene i de lande, hvor vi arbejder. En del af den oplysning retter sig imod børn og unge, og derfor har vi en skoletjeneste i Røde Kors.

Som skolefrivillig er dine opgaver: Formidling af materialer, kampagner og projekter til skoleverdenen, Henvendelsesaktivitet – besvare henvendelser fra skoleelever på e-mail eller telefonisk, deltagelse i udvikling af undervisningsmaterialer og du kan evt. holde oplæg om Røde Kors eller årets tema i fx forbindelse med emneugen.

Vi tager ud på folkeskoler eller andre skoler fra 1 – 10 klasse i Køge kommune og holder oplæg om evt. specifikke Røde Kors emner.

Ønskes der besøg, så kontakt Miechael Stian Hansen på mobil: 28144124