Julehjælp

julehjælpen

Alt for mange familier i Køge har ikke råd til at holde jul. Mens de fleste mennesker glæder sig til julen, er højtiden for udsatte familier forbundet med ekstra store bekymringer. Der er ikke råd til julemiddag eller gaver til børnene. For familierne, og ikke mindst for børnene, er julen følelsen af at stå helt udenfor – en ensom og fattig jul. Derfor vil Røde Kors Køge igen i år have julehjælppakker som aktivitet, for at sikre en anstændig jul, til de der ikke selv har det nødvendige økonomiske råderum. Pakkerne bliver til i samarbejde melllem lokale virksomheder, foreninger og private bidragsydere. I 2016 uddelte vi ialt 125 pakker, hvilket er rekord, til en gennemsnitsværdi af 1.500 kr. afhængig af antal husstandsmedlemmer i modtagerfamilierne.

Følg os på facebook og se hvem der støttede i 2016. Her opdaterer vi løbende med information om gode tilbud. Første søndag i måneden holder vi åbent i vores genbrugsbutkker i Ølby og Borup, hvor omsætningen går til julehjælp

Støtte/yderligere information

Er du privat, virksomhed eller forening, og ønsker du at støtte denne aktivitet i 2017, eller måtte du have spørgsmål iøvrigt, kan du rette henvendelse til aktivitetsleder Helle Røtting på mobil 40917 261 eller mail  hechro@live.dk

Du kan søge om julehjælp fra 6. november til 18. november 2017. Du skal hente et ansøgningsskema i Røde Kors butikken i Ølby eller i Borup. Alle som får beviljet julehjælp vil blive kontaktet i uge 50.